_

lördag 10 januari 2015

Ett försök att trigga trädgårdssuget

Krukodling. Foto: Erika Åberg

Precis innan jag brukar somna brukar jag ligga och tänka på trädgården. Hur det ser ut nu och vad jag skulle vilja förändra. Men nu var det typ två månader sedan de tankarna vaggade mig till sömns. Bland ishalka och blötsnö känns det så oinspirerande! Trädgårdstidningarna ligger olästa på sängbordet. Trädgården är bara en transportsträcka i mörkret mellan bostadshuset, hönshuset och parkeringen.

Jag saknar lusten – men tänker att det bara är en viloperiod. Både för mig och plantorna. Kanske börjar det kittla till om jag drömmer mig bort genom bilderna?

Odlingsbädd av granit. Foto: Erika Åberg

Odlingsbädd av granit. Foto: Erika Åberg

Mangold. Foto: Erika Åberg

Nej, det fungerade inte! Jag kanske har blivit immun?!
Eller behöver jag bara vila lite till.

5 kommentarer:

  1. Så fina bilder.
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vila lite till... Trädgården är också min passion från mars/april till september men jag behöver också vila ifrån den eftersom den tar nästan hela min uppmärksamhet under det halvåret. Lusten kommer med vintergäck och snödroppar, i alla fall hos mig! :)

    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina ord är lugnande! Visst, jag vilar lite till.

      Radera
  3. En annan Åbergska28 januari 2015 kl. 09:51

    My god! Det fungerade på mig!! Så fina bilder.

    SvaraRadera