_

tisdag 1 oktober 2013

Strutsar och drömträdgård i Dalarna

Struts

Jag är precis hemkommen från två dagar i Dalarna. Det senaste halvåret har jag gått en kurs i affärsutveckling genom jobbet och den avslutades med två dagars studiebesök.  Inte nog med att jag och mina kurskompisar fick besöka gamla fängelset i Falun och äta glass gjord på strutsägg, jag fick hålla en dagsgammal struts också!

Men det allra bästa var ändå att vi skulle äta middag och sova över på Dala Floda Värdshus. Vilket ställe, alltså! Jag gick omkring med stora ögon och ett stort leende från vi kom till vi åkte. Huset! Inredningen! Maten! Människorna! Och TRÄDGÅRDEN! Herregud.

Jag älskar när någon har tänkt till om hur hus och växtligheten agerar tillsammans. Och jag älskar överhuvudtaget byggda saker i trädgårdar; staket, spaljeér, portaler, trädgårdsmöbler… Varsågoda – se, inspireras och besök!

Dala Floda Värdshus

Köksträdgård, Dala Floda Värdshus

Spalje´ vid uteplats

Staket vid uthus

2 kommentarer:

  1. Vilken söt bloggerska! Men jag kan inte påstå att strutsar är söta...
    Vilket ställe du bott på och jag håller med om att en trädgård vinner mycket på en tanke och byggda saker. Så härligt inspirerande atmosfär!

    SvaraRadera
  2. Kul idé med trädstammarna och hässjestörarna! Funderar själv på att göra något liknande staket till vår (blivande) köksträdgård.

    SvaraRadera