_

lördag 22 juni 2013

Välkomna hem till oss 31:a augusti 2013

01. Högbo
Högbo gård, Hedesunda
Bland det roligaste jag vet är att besöka människor som bor i gamla hus och höra hur de har tänkt när de har restaurerat. Nu vill jag och Björn öppna vår gård för en dag, för alla som vill titta och lyssna på hur vi har burit oss åt!
Välkommen till Högbo gård
Välj mellan passet på förmiddagen eller eftermiddagen (de kommer att ha samma innehåll):
Förmiddag
09:30-10:15   Välkomna! Föreläsning med bildvisning
10:15-11:30    Öppet hus, fika och loppis

Eftermiddag
13:30-14:15    Välkomna! Föreläsning med bildvisning
14:15-15:30    Öppet hus, fika och loppis
Adress: Lågbovägen 25, 810 40 Hedesunda
IMG_1950
Olpersgården, Östervåla
Inte nog med det – på eftermiddagen kan du besöka min kollega Anna Larsdotters släktgård, fyra mil från oss. Den är helt fantastisk! Interiörerna är bland de vackraste och mest välbevarade jag någonsin sett!
Välkommen till Olpersgården 13:30 Guidad visning av mangårdsbyggnaden
14:30 Guidad visning av mangårdsbyggnaden
13:30 – 15:30 Fika i trädgården, gå en rundtur och titta på gårdens äldre byggnadsbestånd.
Adress: Skogbo 143, 740 76 Östervåla
Anmälan Föranmälan krävs till båda gårdarna. Transport och lunch sker på egen hand. Anmälan sker till erika_aberg@hotmail.se. Ange vilka gårdar och vilka pass du vill delta på.
Arrangemanget sker i samarbete med Gård & Torp och Svenska Byggnadsvårdsföreningen. Kostnad per person och gård är 100:- för prenumeranter och medlemmar, 120:- för övriga. (Barn under 18 år gratis). Fika ingår i priset. Betalningen sker kontant på plats.
Sista anmälningsdag är 19:e augusti.
Hjärtligt välkomna!
IMG_2017  IMG_1194
Till vänster; Olpersgården i Östervåla. Till höger; Högbo i Hedesunda.

6 kommentarer:

  1. Det var en annorlunda och trevlig inbjudan!
    Att få ta del av hur ni renoverat och dessutom de andra aktiviteterna och fika låter hur kul som helst. Redan nu vet jag att jag är upptagen på annat håll då, verkligen tråkigt! Hm, ska försöka ändra på det för den här idén gillar jag!

    Kramar
    Cia


    SvaraRadera
  2. spännadne. Tråkigt att jag bor så långt bort.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Intressant! Jag ska kolla med en bekant om hon vill haka på...

    SvaraRadera
  4. Tack för ett trevligt besök hos er på er gårdsvisning i samarbete med Gård & Torp och Byggnadsvårdsföreningen. Ert föredrag var intressant och personligt och vad fint ni gjort! Allt detta ger inspiration när vi framöver tänker bygga om vårt fritidshus till permanentboende. Tack också för krönikan i Gård & Torp! Hälsningar från Kenneth Norén, Ockelbo

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Your garden looks beautiful.
    What is the name of the purple flowers in the garden?
    Olga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, Olga!
      The purple flowers has the Swedish name "praktbetonika".

      Radera