_

onsdag 12 september 2012

Tre funkiskök

redahylla, funkiskök

snedställda skåp, skjutluckor
Vi var hem till några nya vänner för första gången i helgen. Det visade sig att de bodde i värsta funkisdrömmen till hus! Fiskbensparkett, smidda trappräcken, originella originalfönster och bevarade dörrtrycken! Gosh, vad jag gick igång! Jag vill också frossa i funkis! Så när jag kom hem vaskade jag fram 1930-50-talet ur bildbanken från vårt hundraåriga hus.

Vi är bortskämda med tre funkiskök. De två översta bilderna är från det köket vi använder till vardags, det ligger på nedervåningen i bostadshuset. De två bilderna här nedanför är från sommarköket i bryggstugan.
köksskåp, spis, funkis

spis, funkis, blommigt stänkskydd

Det gröna ådringmålade köket på de tre sista bilderna finns på övervåningen i vårt bostadshus. Rummet används som sovrum, men vi ville ha köksinredningen och vedspisen kvar ändå. I skåpen har vi linne och handdukar.
kök, funkis, ådringsmåleri, köksinredning

Skjutdörr, beslag, funkisstil, garderob, snabelhandtag

beslag, köksskåp
Om du vill veta vad bilderna föreställer kommer bildtexterna upp om du drar med pekdonet över fotot.

1 kommentar:

  1. Vi har också ett kök i rummet på övervåningen som ska bli vårt sovrum. Vi tänker också behålla köket, det finns dessutom en järnspis där som ska få vara kvar.
    De flesta som kommer till oss frågar om vi inte ska ta bort köket, men jag tycker inte det är särskilt störande faktiskt. Det liknar ert kök på sista bilden. Jag har också valt att använda skåpen till sänglinne och handdukar :)

    SvaraRadera