_

onsdag 7 oktober 2015

Inspirerande föredrag från Landet Krokus, söndag den 11:e okt

Jag gissar att jag inte är ensam om att behöva en extra knuff för att få ned vårlökarna i jorden..? Våren känns så oerhört avlägsen nu när bladen börjat gulna och gräset är frostbitet på mornarna. Själv har jag köpt på mig några enstaka tulpanlökar och någon påse kungsängslilja. En bunt borttappade pärlhyacinter ska också finnas någonstans, men mest funderar jag över varför jag aldrig tar ett helhetsgrepp och fyller på ordentligt, så det blir en effektfull vårblomning. Nu står några enstaka bjärta tulpaner från tant Annas tid och flackar med blicken, sökandes efter sällskap.
Någon som verkligen går all-in när det gäller vårfägringen är min vän Anna-Karin Tillström. En blogg med namnet Landet Krokus förpliktigar, men jag kan lova att namnvalet bottnar i sann passion! Hon tänker utifrån färgteman och beställer paket med vårlökar som väger lika mycket som min sexåriga son.
Anna-Karin är dessutom en mycket generös person, så på söndag kommer hon att dela med sig av tips och inspirerande bilder för alla som vill. Kom till Silvanum i Gävle, söndag den 11 oktober kl. 14:00. Det kostar 50 kr för de som inte är medlemmar i Trädgårdsföreningen Liljekonvaljen, men det tycker jag att ni ska bli. Ingen föranmälan behövs.

Bilderna är från Anna-Karins trädgård, när jag var där i juni 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar