_

fredag 25 oktober 2013

Love löv

Trixad IMG_4644

Av allt som en trädgård består av; blommor, buskar, gräs och grönsaker, är träd det jag älskar allra mest. Jag vet att många tycker att träd är besvärliga, att de stjäl solljus, tar plats och skräpar ned.

Så ser inte jag det! Träd skänker skugga, ger spänning, skapar rumslighet, är hem för fåglar, insekter och lavar. Och inte kan man kalla löven för skräp – de multnar ju till jord som ger nytt liv. Jag kan bara se det som att träd sprider kärlek omkring sig!

2 kommentarer:

  1. Så vackert! Jag vill också ha ett stort, fint "vårdträd" framför vårt hus. Det är så fint.

    SvaraRadera
  2. Jag är också en trädkramare! Vill inte hugga ner ett enda ett på tomten, trotts att vi har många, trotts alla löv på hösten! Verkar vara någon trädintresserad som bott här tidigare, vi har många olika träd på tomten; lönn, olika sorters björkar, alm, al, oxel, rönn och några jag inte kan namnet på. :)

    SvaraRadera