_

lördag 16 juli 2011

Auktion i Hedesunda




Vi sockenbor tillbringade några timmar av denna molninga lördag med att buda mot varandra. Det visade sig att Hedesundaborna (eller om det var tillresta utsocknes) både var kapitalstarka och hade god smak, så några grejer som jag verkligen, verkligen ville ha blev jag utan. En stilsäker liten byrå, här poserandes i lekstugan, hamnade dock i våra kärleksfulla händer. Spegeln med glashyllan är en modell jag har hållt ögonen öppna för en längre tid. Här provhänger den i badrummet på nedervåningen.

De tre broscherna köpte jag hos en antikhandlare på en tur till Gysinge när vi egentligen bara skulle köpa linolja och färg på Centrum för Byggnadsvård.

1 kommentar:

  1. Kan det vara så att ni har världens snyggaste golv i lekstugan??? Spegeln tänkte jag själv köpa... jag har en precis likadan men den har min listiga mor lagt rabarber på :p

    SvaraRadera